UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grønlandsk GL Gave Gave til UCB

2018-04-16Læs et Ord til Dagen i dag (2018-04-24)2018-04-18
Ordet for 2018-04-17
17. april
Sørg for at ære Gud (4)
"I har for Kristi skyld fået den nåde at lide for hans skyld." Fil 1,29
Tænk på Gethsemane, haven hvor Jesus kæmpede med Guds vilje. "Tag dette bæger fra mig ..." Mark 14,36 Det var det vredens bæger, som Jesus vidste, han skulle tømme til sidste dråbe. Før han gjorde det, spurgte han sin far, om han ville fjerne den, hvis der var en anden mulighed. Men så nedtonede han sin anmodning med den ultimative overgivelses-bøn: "Dog, ske ikke min vilje, men din." Luk 22,42
Vores bønner har en tendens til at fokusere mere på eksterne forhold end vores interne holdninger, fordi vi hellere vil have Gud til at ændre vores omstændigheder end til at ændre os. Det er meget lettere på den måde. Men vi overser hele pointen. Det er de værste omstændigheder, der ofte bringer det bedste frem i os. Og hvis det er de dårlige ting, der fremmer det gode, så er det dårlige måske godt i den store sammenhæng!
Det er først, når du er blevet testet, at du har et vidnesbyrd at dele med andre. Ja, du kan godt blive frelst uden lidelse, men du kan ikke blive åndeligt modnet eller udrustet til tjeneste uden lidelse. Det betyder ikke, at du skal opsøge lidelsen, men det betyder, at du skal anse den for at være, "hvad den er" - en mulighed for at ære Gud. Paulus, som led meget, skrev, at han havde fået det privilegium at lide for Gud. Hvor fandt Paulus sådan en styrke? "Jeg mener nemlig, at lidelserne i den tid, der nu er inde, er for intet at regne mod den herlighed, som skal åbenbares på os." Rom 8:18
Så ordet til dig i dag lyder: Søg for at herliggøre Gud under alle omstændigheder i livet.
Bibellæseplan: Sl 107; Luk 19; Dom 1-2
... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@UCB.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.