UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Gr�nlandsk GL Gave Gave til UCB

Ordet for 2021-03-08
8. marts
Hvorfor bede?
"Alt, hvad I beder om i jeres bønner, skal I få, når I tror." 
Matt 21,22
Du siger måske: "Hvis Gud elsker mig og ved, hvad jeg har brug for, hvorfor skal jeg så bede ham om det?" Fordi bøn betyder at tale med Gud og lytte til Gud, hvilket fører til opbygning af en relation til ham.
Jesus sagde: "Men søg først Guds rige og hans retfærdighed, så skal alt det andet gives jer i tilgift." (Matt 6,33) Når dine bønner er baseret på dit forhold til Gud, bliver dine behov opfyldt. Når du elsker Gud og tilbringer tid med ham, siger Hans Ord: "Hvad intet øje har set og intet øre hørt, og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte, det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham, det har Gud åbenbaret for os ved ånden. Thi ånden ransager alt, selv Guds dybder." (1. Kor 2,9-10)
Fik du den? Gud har et mål af velsignelse til dig, som dit naturlige øje ikke kan se, og dit naturlige sind ikke kan forstå. Og når du beder, afslører han ting for dig ved sin ånd. Når det sker, vokser din tro, og du er i stand til at modtage det, som Gud vil, at du skal have.
Så udvikl en livsstil med bøn - bed hele tiden, overalt, hvor du går, midt i dine daglige rutiner. "… kast al jeres bekymring på ham, for han har omsorg for jer." (1. Pet 5,7) Gud har omsorg for enhver detalje i dit liv. Så når du bliver bekymret for noget, skal du tale med ham om det. Og glem ikke at læse Hans Ord.
På den måde kan du, når der opstår et problem, sige: "Far, du sagde i dit Ord, at du ville gøre dette for mig," citer derefter løftet og stå fast på det.
Bibellæseplan: Sl 67; Mark 11; 4. Mos 17-18

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@ucb.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.