UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Gr�nlandsk GL Gave Gave til UCB

Ordet for 2021-05-07
7. maj
Fortæl nogen om Jesus - i dag
"… Luk jeres øjne op, se ud over markerne, de er hvide til høst." Joh 4,35
Jesus sagde: "Siger I ikke: 'Der er stadig fire måneder til høst'? ... åbn jeres øjne og se på markerne! De er modne til høst."
en, der er tæt på dig i dag, kan have et desperat behov for Guds kærlighed. Ville det ikke være værd at risikere afvisning for at finde det menneske, der er klar og villig til at svare? Faktum er, at du måske er den eneste kristen, de møder - eller mødes af i dag. Så hvis du ikke fortæller dem det, hvem gør så?
Generelt er der fem grunde til, at vi ikke deler vores tro oftere. Vi synes, det er prædikantens opgave at gøre det. (Se APG 1,8) Vi er ikke sikre på vores egen frelse. (Se 1. Joh 5,13) Vi er bange for at blive afvist. (Se Luk 12,8-9) Vi har aldrig taget personligt ansvar for at lære det at dele vores tro. (Se 1. Pet 3,15) Vores kærlighed til Kristus er blevet kold. (Se åb 2,4-5)
Josh McDowell fortæller om en headhunter, der kunne lide at gøre potentielle ledere afslappede, derefter se dem direkte i øjnene og spørge om deres formål i livet. De fleste blev chokerede og brød sammen under spørgsmålet. En dag efter at have talt et stykke tid med en mand ved navn Bob, bøjede headhunteren sig ind over ham, så ind i hans øjne og sagde: "Og hvad er dit formål med livet?" Uden at blinke svarede Bob: "At komme i himlen og tage så mange mennesker som muligt med." Headhunteren sagde: "For første gang i min karriere havde jeg ingen ord." I dag hviler en persons evige skæbne måske på din vilje til at dele Guds kærlighed med dem. Det er din Gudgivne opgave - så fortæl dem om Jesus.
Bibellæseplan: Sl 126; 1. Kor 15; 1. Sam 18-19

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@ucb.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.