UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grønlandsk GL Gave Gave til UCB

Ordet for 2019-10-16
16. oktober
Ikke hvem, du er, men hvis, du er
"Hvem er jeg, at jeg skulle gå ..." 2.Mos 3,11
Da Gud fortalte Moses, at han ville bruge ham til at få israelitterne ud af slaveriet, lød deres samtale således: "'Gå nu! Jeg vil sende dig til Farao. Du skal føre mit folk israelitterne ud af Egypten.' Men Moses sagde til Gud: 'Hvem er jeg, at jeg skulle gå til Farao og føre israelitterne ud af Egypten?' Gud svarede: 'Jeg vil være med dig ...'" (Vers 10-12)
Moses sammenfattede sin frygt og usikkerhed i Žt spørgsmål: "Hvem er jeg?" Men det er det forkerte spørgsmål. Det drejer sig ikke om, hvem du er, men om hvis du er! Den dag åbenbarede Gud sit navn for Moses som "JEG ER". Hans navn er løsningen på alle problemer og svaret på alle spørgsmål.
Hans navn dæmper enhver frygt, besegler enhver bøn og vinder enhver kamp. Ved hans navn bøjer engle sig og dæmonerne ryster. Ved hans navn er vores synd retfærdiggjort, og vores myndighed gjort gyldig. Det er absolut irrelevant, hvem du er. Gud bruger os ikke på grund af os, men på trods af os. Det er ikke, fordi 'himlen vil gå konkurs', hvis du ikke betaler tiende. Og hvis du bruger dine talenter andre steder, er det ikke sådan, at Guds Rige går under. Men af grunde, der først vil blive afsløret længe efter vores tidsopfattelse, har Gud valgt at føre sine planer igennem ved helt almindelige mennesker som os.
Er du bange for at træde ud i tro, hvis du nu skulle fejle? Ser situationen umulig ud for dig? Det er den ikke for Gud. Stol på ham, stå fast på hans løfte: "Jeg vil være med dig" - og gå så fremad!
Bibellæseplan: Sl 107; 1.Pet 1; Ez 19-20

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@ucb.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.