UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Gr�nlandsk GL Gave Gave til UCB

Ordet for 2021-06-19
19. juni
Svar på de store spørgsmål (2)
"Eller ringeagter du hans rigdom på godhed og overbærenhed og langmodighed og ved ikke, at Guds godhed vil føre dig til omvendelse?" Rom 2,4
Er kirkerne ikke bare fyldt med hyklere? Ordet "hykler" kommer fra det græske ord, der betyder "skuespiller." Hykleri er 'at bekende sig til tro, følelser eller dyder, som man ikke er i besiddelse af.' Jesus Kristus sande kirke består af sande troende; hyklere er nogle, der 'bare lader som om', mens de sidder blandt de troende. Jesus selv havde en blandt sine 12 disciple - Judas.
Lad os være ærlige; der er mennesker, der har forladt kirken pga. hykleri. Der er flere skuespillere i kirken end i Hollywood. Hykleri har frit spil i den moderne kirke - men pas på med at dømme. Husker du det gamle kofanger-klistermærke: "Kristne er ikke perfekte, de er bare tilgivet"?
Før du gør det til din opgave at være dommer over folk, der begår fejl og kæmper med svagheder, skal du prøve at læse disse ord: " Derfor har du ingen undskyldning, du menneske, som dømmer, hvem du så er. For med din dom over andre fordømmer du dig selv; du, der dømmer, gør jo selv det samme. Og vi ved, at Guds dom med rette rammer dem, der lever sådan. Men du, menneske, som dømmer dem, der handler sådan, og som selv gør det samme - tror du, at du vil kunne flygte fra Guds dom? Eller ringeagter du hans rigdom på godhed og overbærenhed og langmodighed og ved ikke, at Guds godhed vil føre dig til omvendelse? (v 1-4)
Du skal ikke bekymre dig om hyklerne i kirken; Gud vil selv "sortere ukrudtet fra hveden." (Se Mat 13,30)
Bibellæseplan: Jer 4-6; Mark 15:1-20; Sl 144:9-15; Ordsp 14:5-8

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@ucb.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.