UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grønlandsk GL Gave Gave til UCB

Ordet for 2019-12-06
6. december
Din tid er inde
"... Han skulle pålægge hende at gå til kongen for at bede ham om nåde og gå i forbøn for sit folk." Est 4,8
Moses begyndte sin tjeneste, da han var 80 år. Ester begyndte sin som teenager. Da hun hørte Mordecai sige: "Bild dig ikke ind, at du som den eneste af jøderne kan redde livet, fordi du er i kongens palads." - kunne hun nemt have sagt: "Giv mig tid til at vokse op, gifte mig, få børn og opfylde mine drømme, før du beder mig om at sætte mit liv på spil for at redde det jødiske folk. ÒMen det gjorde hun ikke. Hun sagde: "... Derefter vil jeg gå til kongen, selv om det er mod loven. Skal jeg dø, så lad mig dø!" (Vers 16)
Det er ofte vigtigere, hvad Gud gør i dig, mens du venter, end det, du venter på. Nogen gange tror du, du er klar, men Gud ved, at det er du ikke - så han sætter dig i troens skole. Det er her, du lærer at lytte til 'læreren' (Helligånden), læse dine lektier, bestå prøverne og eksamen, så Gud kan bruge dig. Det er ikke et behageligt sted at være, men Gud er mere interesseret i din karakter end i din komfort.
Missionær Nancy Cockrell skriver: ÒDet var Guds plan hele tiden at bringe dig hertil for at tjene Ham og bruge dine gaver til at tjene andre - i tiden lige nu. Han har givet dig nåden til at afspejle Kristi kærlighed og karakter, for at være et lys i en mørk verden - i tiden lige nu. Du har et unikt sted at tjene i Guds rige og til at berøre liv, som kun du kan gøre - i tiden lige nu."
Så her er spørgsmålet: Siger Gud til dig i dag - at din tid er inde?
Bibellæseplan: Ordsp 7; åb 13; Neh 6-7

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@ucb.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.