UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Gr�nlandsk GL Gave Gave til UCB

Ordet for 2022-09-29
29. september
Omvendelsens velsignelse 1)
"... Guds godhed vil føre dig til omvendelse." Rom 2,4
Når du opdager, at du er på den forkerte vej, giver omvendelse dig mulighed for at lave en U-vending og køre videre i rette spor. Hvilken velsignelse. Det er ikke sådan, at omvendelse øger Guds længsel efter at være sammen med dig; det øger bare din kapacitet til at være sammen med Ham. Nogle gange tror vi, vi er nødt til at omvende os, fordi Gud er vred på os og har brug for tid til at køle lidt af. Eller vi tror, at omvendelse er en måde, hvor vi kan straffe os selv, så Gud vil være mindre streng over for os. Det er ikke omvendelse, det er dårligt selvværd! Dårligt selvværd får dig til at tro, at du er så lidt værd, at din respons er ligegyldig. Men med omvendelse forstår du, at fordi du har så stor en værdi hos Gud, så er din respons vigtig.
Paulus siger: "Guds godhed vil føre dig til omvendelse." Når du elsker Gud, er din største frygt ikke, at Gud vil såre dig, men at dine handlinger vil såre Ham. Da David havde slået Urias ihjel, efter at have været i seng med hans hustru, gik der et helt år, før han angrede og omvendte sig. Han måtte tvinge sin hjerne til ikke at tænke på det. Hvilken miserabel måde at leve på. I sin omvendelsesbøn, sagde han: "... min synd har jeg altid for øje." (Sl 51,5) Derefter råbte han: "Rens mig med isop for synd, vask mig hvidere end sne ... Skab et rent hjerte i mig, Gud, giv mig på ny en fast ånd ... Lad mig atter frydes over din frelse ..." (v 9-14) Det resulterede i, at Gud tilgav ham og slettede alt hans synd, og David gik videre i livet og blev Israels største konge. Ser du, omvendelse er ikke bare til glæde for Gud – det er til din fordel!
Bibellæseplan: SL 90; Luk 11; 2.Krøn 36,1-8

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@ucb.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.